Zmiany w projektach

Zmiany w projektach

25.09.2024

Po podpisaniu umowy o dofinansowanie istnieje – w uzasadnionych przypadkach – możliwość dokonania niezbędnych zmian w projekcie.  Zmiany można podzielić na zmiany techniczne oraz zmiany merytoryczne. Zmiany techniczne wymagają poinformowania oraz – w zależności od ich charakteru – decyzji beneficjenta wiodącego i/lub partnerów projektu. Zmiany merytoryczne wymagają poinformowania beneficjenta wiodącego i jego decyzji, a następnie decyzji WS i/lub KM. Wnioski o zmianę łącznie dla obu rodzajów zmian można zgłaszać maksymalnie 4 razy w roku (2 techniczne oraz 2 merytoryczne, przy czym w przypadku zmian technicznych ograniczenie dotyczy tylko zmian wymagających akceptacji beneficjenta wiodącego). Zmiany nie mogą powodować zmian celów projektu.

Do zgłoszenia zmiany należy wykorzystać poniższe formularze. Formularz „Zgłoszenie zmian” należy wypełnić i podpisać w przypadku zgłoszenia każdej zmiany technicznej bądź zawnioskowania o zmianę merytoryczną, zaś załącznik „Zmiany finansowe” jest wypełniany dodatkowo w przypadku zmian dotyczących budżetu projektu. Szczegółowe instrukcje znajdą Państwo w plikach obu formularzy.

Nie jest konieczne wypełnienie formularzy w przypadku drobnych zmian, nie wymagających akceptacji partnera wiodącego bądź instytucji programowych:

Głównym celem Funduszy Europejskich jest zmniejszenie różnic w rozwoju krajów i regionów, co zwiększa konkurencyjność krajów członkowskich i samej Unii na globalnym rynku

  • drobne przesunięcia budżetowe wewnątrz jednej kategorii wydatków i budżetu jednego partnera, nie wpływające na wysokość wydatków ponoszonych poza obszarem wsparcia w ramach projektu, tj. reguły 20% (tego typu drobne przesunięcia można zgłosić w ramach częściowego wniosku o płatność, w razie wątpliwości prosimy o kontakt z opiekunem Państwa projektu w WS)
  • zmiana listy osób uprawnionych w ramach systemu SL2014 (należy w tym przypadku wypełnić następujący „wniosek o nadanie / zmianę dostępu dla osoby uprawnionej w ramach SL2014
  • zmiana danych teleadresowych partnera bądź osoby kontaktowej (wystarczy zwykłe zawiadomienie drogą elektroniczną)
  • zmiana konta bankowego partnera wiodącego (konieczna jest pisemna informacja ze strony instytucji)
  • zmiana harmonogramu płatności niewykraczająca poza okres 6 miesięcy (odbywa się za pośrednictwem systemu SL2014)

Formularze:

Szczegółowe informacje dotyczące dokonywania zmian w projekcie znajdują się w rozdziale IX.5 podręcznika programu

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.